Katalog zboží
- Střešní nosič Ssangyong Korando podélnými nosiči r.v. 2019 - >
- Střešní nosič Ssangyong Korando podélnými nosiči r.v. 2019 - >
- Střešní nosič Ssangyong Korando podélnými nosiči r.v. 2019 - >
- Střešní nosič Ssangyong Korando podélnými nosiči r.v. 2019 - >
- Střešní nosič Kia Stonic s podélnými nosiči r.v. 2017 - >
Vybíráme nosič kol na tažné zařízení
13. 11. 2021
Pojďme si o výběru něco říci
Pokud se rozhodujete pro nákup nosiče kol na tažné zařízení je třeba si v klidu romyslet pár základních věcí.
První věc, kterou budete řešit je počet přepravovaných kol. V zásadě všichni výrobci mají ve svém výrobním programu nosiče pro dvě a tři kola, které mohou být doplněny ‚‚adaptérem dalšího kola". Čili nosič na dvě kola můžete rozšířit pomocí adaptéru o jedno na tři a nosič na tři kola takto rozšíříte na čtyři.
Je pár výrobců, kteří mají ve svém výrobním programu nosič přímo na čtyři kola.
Důležitá věc, která nesmí být opomenuta je maximální svislé zatížení tažného zařízení Vašeho vozu. Zde doporučuji důkladnou kontrolu a rozhodně tažné zařízení nepřetěžovat!
Velice důležité je také posouzení zda budete přepravovat elektrokola, nebo běžná kola na ‚‚sádlový pohon" :-)
Hodně často slýchám od zákazníků, že nechtějí nosič určený pro elektrokola, protože vyndají baterku a pak vlastně mají obyčejné kolo. Jenže.... nosiče pro elektokola jsou konstruované právě pro elektokola. Jednak mají větší rozteče vzdálenosi mezi jednotlivými žlábky či úchyty, do kterých se kola staví.
U nosičů pro běžná kola je ta vzdálenost cca 19 cm, u nosičů pro elektrokola je to 23 - 24 cm. Je to hlavně kvůli elektrokolům se středovým motorem. Další parametr je celková šířka nosiče, například firma Hakr Brno vyrábí nosiče pro běžná kola široké 110 cm a nosiče pro elektrokola jsou široké 120 cm. Je to dáno tím, že elektrokola mají větší osovou vzdálenost mezi předním a zadním kolem. A to hlavní - nosiče pro elektrokola jsou prostě konsruovány na větší zatížení.
Čili důrazně doporučuji pro převoz elektrokol nosiče pro elektrokola. (k diskuzi jsou kola dovybavená přestavbovými sadami)
Jaká kola a jak těžká budeme přepravovat již víme, tak pojďme dál.
Na trhu je velké množství těchto nosičů od různých výrobců v různých cenách. Nabízejí je různé obchody, prodejny a e-shopy.
Při výběru doporučuji vždy vybírat nosič, který je sklopný i s naloženými koly pro snadný přístup do zavazadlového prostoru vozu.
Jako důležitou věc doporučuji se informovat u prodejce na dostupnost náhradních dílů. Občas se stane, že přijede zákazník s nějakou rozbitou součástí z nosiče a diví se že nejsem schopen sehnat náhradní díl. Proto ve svém e-shopu nabízím pouze nosiče, kde jsem schopen garantovat dostupnost náhradních dílů. Je to dáno tím, že nějaká firma přiveze do CZ dva kontejnery nějakých levnějších nosičů, rozprodají to po republice a dál je to již nezajímá.
Ať již si vyberete nosič jakýkoliv, vždy je ideální si ho u prodejce (pokud je ta možnost - u mě ano) vyzkoušet nasadit na tažné zařízení, případně i kolo do něj dát. Existují totiž i nosiče, které když nasadíte na tažné zařízení a dáte do nich tři kola, tak se vlní jako harmonika.
Tak jdeme dál...
Důležitou věcí, kterou je třeba si rozmyslet je nasazení a upínání nosiče na tažné zařízení. Existuje vícero systémů. Ten nejlepší je použit například u nosičů Yakima kdy vlastně rozložením nosič upnete na kouli tažného zařízení. Další jsou pákové systémy, které má například firma Thule či Hakr - tento systém upínání asi všichni známe. Třetí a dle mého názoru hodně nepohodlný je systém upínání pomocí šroubu, kdy nosič nasadíte na tažné zařízení, jednou rukou ho držíte a druhou utahujete šroub. Zvláště pro ženy je to často veliký problém.
Někteří výrobci dělají hodně skladné nosiče, které nezaberou mnoho místa při skladování či je lze pohodlně převážet v kufru. Zpravidla se pro ně dá pořídit i vak na uskladnění a některé modely ho mají v základní výbavě.
Jo a ještě jedna věc, pokud uvažujete o pořízení nosiče vybaveného LED světly, tak se ujistěte že elektropřípojka vašeho vozu toto podporuje. Protože pokud ne, tak by Vám mohlo auto hlásit chyby žárovek a například blikače potom blikají rychle jako při poruše.
Uzamykání nosiče k tažnému zařízení a následně i kol v nosiči také není u všech výrobců samozřejmostí.
Jak by dle mého měl vypadat ideální nosič?
- musí být sklopný
- musí mít pákový či jiný rychloupínací systém
- musí mít vyndavací ramena, která drží kolo za rám
- musí mít plastové řemínky ideálně s ráčnou pro upnutí kol do žlábků
- měl by být skladný, aby šel uložit do kufru vozu
- rozhodně musí být zamykací k tažnému a kola v nosiči také
Abych se přiznal, tak já mám Thule 924 a nemám důvod měnit.
*Edit 1. 4. 2024 s nákupem elektorkola jsem změnil nosič kol na Thule Epos 2.
Pokud jste zde nenašli to co hledáte, nebo potřebujete doplnit informace které vás zajímají - můžete navštívit naší Facebookovou skupinu zaměřenou na nosiče kol.